onsdag 19 november 2014

IFK Holmsund i Stopptid

Återigen underkänt när det kommer till uppdateringar här. Jag får skärpa mig!

Vad jag ofta vill skriva om i bloggen är självklart sådant som ligger mig varmt om hjärtat. Jag måste få tipsa om Jens Lindhs "Stopptid" i SVT som är en stor gärning för ämnet idrottshistoria!

Här är ett klipp från förra veckan som handlar om kvalet till allsvenskan 1962. Visst, det handlar mest om AIK och Landskrona. Men jag som bor i Västerbotten sedan 10 år visste inte att IFK Holmsund var med och kvalade till allsvenskan redan 1962. Jag vet att man gjorde en säsong i allsvenskan 1967, men man degraderas direkt.



Som sagt, saker som ligger mig varmt om hjärtat är ju saker som har med Västerbotten att göra. Tänka sig att Holmsund har lirat i finrummet en gång i tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar