torsdag 20 maj 2010

Några reflektioner....

Läste att Floyd Landis erkänner dopning. Han fråntogs ju sin seger i Tour de France 2006 efter att ha blivit fälld för just det. Då erkände han minsann ingenting. I flera år har han bedyrat sin oskuld.

Nu efter ett par år erkänner han alltså bloddopning och pekar samtidigt ut Lance Armstrong. Den sexfaldige Tour de France-vinnaren har ju ofta omgärdats av dopningsmisstankar.

Själv vet jag inte vad jag ska tro. Men jag tycker det är intressant att många idrottare till slut erkänner. Däremot förstår jag inte hur många av dem har klarat av att ljuga i flera år.

--------------------------------------------------------------------

Hockey-VM är slut för mitt Finland. Ett VM som började med en chockartad förlust mot Danmark. Efter det spelade Finland med kniven mot strupen i flera matcher. Till slut blev man dock klar för kvartsfinal. Väl där blev det respass mot Tjeckien på straffar. Tungt!

Finland har haft problem med målskyttet i detta VM och man har saknat dom där naturliga målskyttarna. Men vi har fått se ett par nya ansikten i årets finländska lag och det är positivt för framtiden. Återigen blev det alltså respass redan i kvartsfinalen. Jag kan inte erinra mig senast Finland mötte en av de svagare nationerna i kvartsfinalen.

Tre Kronor verkar nu bli den största utmanaren till Ryssland om VM-guldet, även om Tjeckien i semifinal naturligtvis inte är någon lätt match. Jag blir imponerad av Sverige. Det kan gå ett par år när man inte rosar marknaden i storturneringar. Men när man väl lyckas så når man ofta ända fram till guldet. Men frågan är om något lag kan slå Ryssland nu? Jag har svårt att tro det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar