torsdag 28 januari 2010

En något överviktig Mats Magnusson och surfing

Är det inte snöstorm den ena dagen så är det extrem kyla den andra. Vi hade en mild början på vintern, men det har förbytts till en rejäl vinter med tillhörande ingredienser.

Blogginlägg om vinter-OS får vänta. Jag drömmer mig bort till sommaren och gröna planer. Veckans skratt har definitivt den gamle målspottaren Mats Magnusson givit mig. I välgörenhetsmatchen mellan Zidane & Friends och Benfica All Stars gjorde Magnusson ett sällsynt inhopp i sin gamla klubb Benficas färger. Säsongen 89/90 vann Magnusson skytteligan i Portugal när han gjorde 33 mål på 31 matcher. Han var väldigt nära att vinna guldskon det året. Helsingborgaren Magnusson har en bit kvar till den formen.

Kika på det här!



Han har alltså en bit kvar till matchform. Han spelade dock bara 4 minuter.

Efter att ha lyssnat på Laika & The Cosmonauts när de spelar temat ur surffilmen "The endless summer" bestämde jag mig att surfing var en sport och att den platsade i denna blogg. Jag har dock aldrig testat surfa och jag tror inte den är någon bra idé att jag prövar heller. Som jag säger när någon frågar varför jag, trots att jag bor i norrland, inte åker snowboard. Endast en av medlemmarna i Beach Boys surfade!

I filmen "Endless summer" från 1966 söker grabbarna efter den bästa vågen.



Sport och musik brukar inte alltid gå hand i hand. Men när det kommer till surfing får vi nog kapitulera. Där är musiken och själva utövandet en enhet. Åtminstone på filmduken.

Tänkte bara få in lite vintersport i detta inlägg också. Mats Magnusson är nämligen en stor Rögle-supporter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar